Компанія Baykar Makina, яка створила БПЛА Bayraktar, анонсувала нову систему бойових бзпілотних літальних апаратів MİUS. Вони матимуть українські двигуни, і фактично замінять пілотовані літаки-винищувачі.
Як йдеться у повідомленні, створено перший прототип нового безпілотника. Національна безпілотна бойова літальна система (MIUS) отримала назву Kızılelma («червоне яблуко»), сказав Сельчук Байрактар, технічний директор виробника дронів, посилаючись на вираз у турецькій міфології, який символізує цілі, ідеї чи мрії, які чим далі, тим видаються привабливішими.
Раніше повідомлялося, що перший прототип Kızılelma здійснить свій перший політ у 2023 році, якщо не раніше.
MUIS буде оснащений реактивним двигуном і, як очікується, зможе злітати і приземлятися на флагманський десантний корабель Туреччини TCG Anadolu (будується), який має стати першою в світі подібною авіаматкою для дронів.
Також зараз Baykar працює над БПЛА Bayraktar TB3, модернізованою версією знаменитого Bayraktar TB2. MIUS і TB3 розширять можливості безпілотників Туреччини з наземних до військово-морських операцій, оскільки вони обидва зможуть злітати з TCG Anadolu.
Автономно маневруючий MIUS буде здатний діяти в парі з пілотованими літаками і може нести ракети класу «повітря-повітря», повідомляє компанія.
«З винищувачами 5-го покоління світ стає свідком кінця пілотованих винищувачів. Ніяких нових пілотованих бойових літаків розроблятись не буде. Безпілотні системи все більше стануть найсильнішими елементами на полі бою в майбутньому», – сказав раніше Байрактар. «Ми також намагаємося забезпечити присутність нашої країни в цих майбутніх перегонах», – додав він.
Прогнозується, що безпілотний винищувач здійснюватиме безліч військових дій, таких як стратегічні атаки, близька повітряна підтримка (CAS), ракетні атаки, придушення протиповітряної оборони противника (SEAD) і знищення протиповітряної оборони противника (DEAD).
«Байкар» у листопаді підписав контракт з «Івченко-Прогрес», однією з провідних українських компаній на закупівлю двигунів для МІУС. За договором «Івченко-Прогрес» передбачала поставку двигуна АІ-322Ф для реактивного літака. Літак має високу робочу висоту і злітну масу 5500 кілограмів (12125 фунтів). Передбачається перевезення 1,5 тонни корисного вантажу.
За прогнозами, він зможе літати протягом п’яти годин і досягати швидкості до 800 км/год (500 миль/год або 0,64 Маха).