uk

МВА для українського менеджменту: де в Україні навчають управляти бізнесом під час війни

Чого навчають управлінців у Міжнародному університеті фінансів на прикладі інжинірингової компанії та групи компаній зварювальних виробництв

Як перемогти на економічному фронті й не просто втриматися на плаву під час війни, а й забезпечити розвиток? Питання, на яке шукає відповідь і бізнес, і держава.

Війна похитнула економіку, але водночас відкрила вікно можливостей, яке здатне перетворити Україну на одну з найпотужніших економік Європи, — переконана ректорка Міжнародного університету фінансів Любов Смоляр. Пам’ятаєте прогнози іноземних аналітиків у лютому, в перші дні повномасштабної агресії? Максимум три дні давали українській банківській системі, а далі — крах! Однак вітчизняний банківський сектор не тільки вистояв, а й потроху перемагає: працює система електронних платежів, зростає ліквідність, приростають кошти населення. І така ж ситуація в інших сферах. Бізнес перелаштовується, але, щоб встояти й знову почати розвиватися, потрібно ефективно керувати бізнес-процесами, оперативно реагувати на виклики й обставини сьогодення. Тому нині так важливо керівникам і топ менеджменту компаній володіти сучасними управлінськими бізнес-інструментами, що дозволять забезпечити розвиток бізнесу, навіть коли в країні війна.

МВА для аналітиків, фінансистів, інженерів, управлінців

Програми МВА Міжнародного університету фінансів, який уже 30 років надає другу бізнес освіту майбутнім інженерам, переважно студентам Київської політехніки, дають бізнес-знання та знання у сфері інформаційних технологій («FinTech MBA», «МВА — Бізнес-аналітика та Big Data»), а також забезпечують набуття компетенцій у галузі технології інженерії, інновацій, підприємництва, управління і трансформаційного лідерства («Tech MBA», «Executive МВА»). Кожна програма має свої особливості та створена під певну категорію слухачів.

Кілька слів про найпопулярніші.

Програма«МВА — Бізнес-аналітика та Big Data» призначена для підготовки управлінців, які володіють методами інтелектуального аналізу великих даних й застосовують сучасні моделі і методи прийняття рішень задля оптимізації процесів і створення конкурентних менеджерів та керівників компаній, власників бізнесу, які в епоху цифровізації хочуть навчитися трансформувати свої організації, перетворювати аналітичну інформацію в дії та впливати на ключові бізнес-рішення.

«FinTech MBA» — це програма для високопрофесійних керівників із сильною фінансовою аналітичною базою, акцентом на кількісні методи й цифрові компетенції.

Програма «МВА — Управління бізнесом та трансформаційне лідерство» спрямована на підготовку трансформаційних лідерів для здійснення трансформаційних змін у великих і середніх компаніях на стику цифрових технологій та управління бізнесом. У фокусі — створення організаційного дизайну мобільної та гнучкої компанії з акцентом на мережі міжфункціональних команд; трансформація бізнес-моделі та екосистеми на різних етапах розвитку компанії; моделювання рольових способів цифрової поведінки й ролі лідера у зміні організаційної культури для досягнення успіху у світі швидких, різких змін.

Програма «Executive МВА» акцентована на розвитку лідерських якостей та управлінських компетенцій, що дають змогу відразу інтегрувати нові знання в реальні результати роботи компанії.

Тривалість цих програм — 2 роки. По завершенні слухачеві присвоюється ступінь магістра в галузі управління та бізнес-адміністрування за спеціальністю «Менеджмент» і диплом Міжнародного університету фінансів державного зразка, відповідно до його акредитації МОН України. МУФ співпрацює з університетами Франції, Австрії, Туреччини, Швеції, Польщі.

Яких змін потребує український бізнес

Окрім дворічних програм МВА, університет пропонує корпоративні інтенсивні програми, короткі курси та професійні тренінги, програми підвищення кваліфікації.

Особливості корпоративних програм у тому, що їх створюють індивідуально для кожної компанії залежно від унікальності бізнесу.

Програми модульного формату передбачають комбінації різних тематичних блоків, гнучкі за часом і розкладом навчання, відповідно до потреб замовника.

Серед напрямів, за якими МУФ пропонує індивідуальні програми, — agile-трансформація організації, цифровий маркетинг і маркетингова аналітика, розбудова бізнес-моделі підприємства, лідерство, фінансова і бізнес-аналітика тощо.

Такими програмами уже активно користуються лідери українського ринку, як-от «ПлазмаТек» і Прогрестех-Україна.

«ПлазмаТек» є лідером з виробництва зварювальних електродів та іншої зварювальної продукції високої якості у Східній Європі та за її межами. Щомісяця з конвеєрів групи компаній «ПлазмаТек» сходять понад 6000 тонн зварювальної продукції, що експортується у 26 країн світу. З року в рік попит на продукцію «ПлазмаТек» зростає в середньому на 15%, завдяки чому обсяги виробництва постійно нарощуються. За двадцять років діяльності компанія виросла з невеликого виробництва у 2001-му до групи компаній з 19 високотехнологічних підприємств і двох дослідницьких центрів. Нині тут працює понад 2000 співробітників.

До університету фінансів компанія звернулася з конкретним запитом: «прокачати» навички керівників середньої та вищої ланки, навчити їх новим тенденціям у сфері бізнесу й дотичним дисциплінам, дати нові інструменти для ефективного управління. З трьох запланованих модулів менеджери встигли пройти рівно половину, а тоді почалася повномасштабна війна. Тепер планують продовжити навчання в онлайн-режимі.

«Особливість нашого бізнесу в тому, що він достатньо диверсифікований, і в процесі навчання ми з керівниками дискутували, як працюють різні напрями в наших компаніях, який їхній рівень з огляду на інші компанії, як нам поліпшуватися й реформуватися. Ще один важливий момент — визначення слабких місць. Був ряд напрямів, за якими, на одностайну думку більшості колективу, ми відставали, і це допомогло ідентифікувати наші слабкі точки», — розповідає про досвід «ПлазмаТек» заступник гендиректора з виробництва Максим Мендусь.

Вдалим є досвід співпраці Міжнародного університету фінансів і з інжиніринговою компанією Прогрестех-Україна.

Прогрестех-Україна — найбільший у Східній Європі постачальник інжинірингових послуг для компанії Boeing. Входить до складу міжнародного холдингу Progresstechgroup, котрий консолідує інженерні центри в Європі та Північній Америці й має 14 відділень в різних країнах світу. Компанія спільно з провідними університетами втілює комплекс освітніх проєктів і програм дуального навчання для підготовки кваліфікованих інженерів та їх подальшого працевлаштування.

З МУФ компанія активно співпрацює з минулого року. Основний проєкт, який вдалося успішно втілити, — підготовка кадрів Прогрестеху у сфері технічної англійської мови. Університет підібрав викладацький склад та програму відповідно до специфіки діяльності різних категорій авіаційних інженерів. В решті низка фахівців компанії проходили навчання в формі інтенсиву. Попри те що і цей освітній процес перервала війна — швидко перейшли на інший формат і успішно завершили навчання.

«Усі заявлені плани були виконані. І це нас дуже порадувало, враховуючи нашу непросту специфіку, — дуже складно знайти школу, що готова взятись за таке навчання. Хай там як, але викладацький склад, який їм вдалося сформувати під наш проєкт, успішно вирішив поставлені завдання. Тому, звісно, думатимемо про продовження співпраці, і, можливо, її розширення. Щонайменше будемо використовувати всі напрацювання, які є на сьогодні. За подальшого розширення компанії потребуватимемо цих послуг і надалі», — ділиться HR-директор компанії Прогрестех-Україна Максим Гладський.

Щороку в Міжнародному університеті фінансів оновлюється мінімум половина навчальних програм у сфері фінансів, бізнес-аналітики, економіки, менеджменту, міжнародного бізнесу й міжнародної економіки. Більшість програм доступні для навчання в будь-якій країні світу. Навчатися можна онлайн.

Нині університет, як і багато інших провідних українських вишів, рухається у напрямі європейських стандартів освіти й осучаснення освітніх програм, налагодження міжнародної співпраці.

Відповідно до викликів часу і змін в українській економіці профільна бізнес-освіта змінюється й перелаштовується, щоб у найближчому майбутньому відповідати новим вимогам і стандартам якості.

Олександра АРКАД’ЄВА