uk

Стартап Wombase студентів програми «Інтернет речей» розробляє систему обліку інвентарю для будівельників

Wombase – стартап-учасник VII сезону освітньо-стипендійної програми CIG R&D LAB у Національному університеті «Львівська політехніка». Це система для обліку інвентарю ремонтно-будівельних компаній, яка допомагає робітникам самостійно визначити, де перебуває потрібний інструмент, і зафіксувати його передавання за допомогою сайту чи мобільного застосунку, ідеться у дописі навчального закладу.

– Засновник нашого стартапу дізнався про проблеми з обліком інвентарю від батька, який близько 20 років працює в ремонтно-будівельній компанії. Вже за перші два тижні ми сформували гіпотези проблем і потенційних рішень та обговорили їх спершу з 10 цільовими компаніями, потім ще з 20 і так далі, так що лише цього року ми напряму спілкувались уже зі 140 українськими ремонтно-будівельними компаніями, – розповіли учасники команди.

– Як усе почалося?

– Вся наша команда – студенти ІІ курсу програми «Інтернет речей» у Львівській політехніці, яка оновлена Львівським IT Кластером, тому заочно знайомі ще з початку навчання. Андрій та Олексій працюють над продуктом від часу появи ідеї, а Сашу, Оскара та Марка взяли вже під чіткі цілі.

Ми вп’ятьох працюємо над цим проєктом вже більше року, у нас є чітко поділені обов’язки в команді. Також протягом цього часу ми брали участь у багатьох акселераційних програмах чи ініціативах, тому маємо велике коло людей, до яких можемо звертатись за потреби.

– Якими були ваші кроки із запуску?

– Спочатку в нас не було жодного досвіду дослідження ринку та розвитку стартапів загалом, тому ми почали робити найпростіше – опитали працівників компанії батька нашого засновника та сформували перший опис проблем і потенційних рішень. Нам дуже допомогла співпраця з компанією ПрайдБуд, яка 8 місяців використовувала наш продукт. Нещодавно ми запустили повноцінну версію продукту, яку вже впровадила одна тернопільська компанія.

Всі етапи розвитку нашого продукту розпочинали з опитувань потенційних клієнтів, у нас є величезна база компаній, які вже знають про наш проєкт, і ми продовжуємо обдзвонювати не менше 20 нових компаній на тиждень. Завдяки участі в програмі CIG та акселераторі IdeasLab від CFE нам вдалось залучити значну менторську підтримку та частково зарейзити потрібні кошти, тому ми вже записали промовідео англійською та польською і розпочинаємо масштабувати опитування на ринок Польщі.

– Які проблеми виникали під час роботи?

– На початку в нас було багато проблем, пов’язаних з обмеженим досвідом, тому ми намагались опиратись на відгуки від потенційних клієнтів. У лютому 2023 року, коли ми розпочали тестування у компанії ПрайдБуд, то зосередились на співпраці з ними, майже не роблячи нових дзвінків та зустрічей. Впроваджували оновлення, базуючись лише на відгуках однієї компанії, що теж коштувало нам багато часу в майбутньому. Навесні-влітку 2023-го ми провели великий раунд опитувань (близько 100 компаній), що допомогло нам сформулювати чіткі вимоги до уніфікованого продукту. І ось, через 9 місяців, наші застосунки вже проходять валідацію в Google Play та AppStore, ми маємо одного клієнта, який вже платить за продукт, і розпочали опитування на сусідньому ринку Польщі.

– Перспективи розвитку стартапу?

– Зараз ми отримуємо велику підтримку від менторів з CIG та інших програм, беремо участь в акселераторі IdeasLab, підприємницькій навчальній програмі від університету в Люцерні (HSLU). Ми сформували декілька версій листів, записали промовідео різними мовами й розпочали проводити опитування на польському ринку, щоб зібрати якнайбільше відгуків від потенційних клієнтів. Продовжуємо шукати нових клієнтів в Україні, щоб досягнути $500 MRR до кінця червня й розпочати роботу над наступною версією програми, опираючись на фідбек з України та Польщі.

Читайте також: