uk

Член-кор. НАН України Сергій Дембіцький опублікував матеріалпро аудиторію телемарафону «Єдині новини»

Заступник директора з наукової роботи Інституту соціології НАН України, член-кор. НАН України, д.с.н. Сергій Дембіцький на сайті ІС НАНУ опублікував науково-популярний матеріал “Особливості аудиторії телемарафону «Єдині новини»”, створений на основі даних Соціологічного моніторингу «Українське суспільство», який проводиться Інститутом з 1994 року. Про це повідомили в Інституті Соціології НАНУ.

Розміри аудиторії, яка передусім надає перевагу телемарафону «Єдині новини», становить 16,6%, що перевершує показники аудиторій великих телеканалів, які не входять до «Єдиного телемарафону» та новинних сайтів, але поступається аудиторіям YouTube-каналів та телеграм-каналів, що подають незалежну експертну оцінку.

Важливою характеристикою аудиторії телемарафону «Єдині новини» є доволі велика поширеність у ній невизначеності щодо низки питань, зокрема в контексті установок щодо позиції країни у війні.

Автор аналізує поселенські, освітні змістовні та фінансові характеристики аудиторії, і в порівнянні з іншими аудиторіями – ступінь її чутливості до популізму, рівень політико-психологічної напруженості, впевненість у перемозі, оцінку діяльності В. Зеленського на посаді Президента України

Резюмуючи, автор приходить до наступних висновків: 1) Враховуючи доступність альтернативних джерел новин, особливо у мережі Інтернет, кількість прихильників телемарафону «Єдині новини» слід визнати значною, порівняно з аудиторіями тих ЗМІ, які можна віднести до традиційних (інші телевізійні канали та великі новинні сайти). Сукупно розмір цільових аудиторії останніх не перевищує розміру цільової аудиторії телемарафону.

2) Прихильники телемарафону «Єдині новини» можуть бути вразливою до негативної пропаганди аудиторією. Це обумовлюється значною розповсюдженістю серед них популістських установок, порівняно високим запитом на ангажовану інформацію та низкою об’єктивних характеристик (зокрема, освітою та доходами). Очевидно, що дотримання керівництвом та фахівцями професійних стандартів журналістської діяльності буде утримувати відповідну аудиторію від деструктивного сприйняття поточних подій та процесів. Одним з індикаторів успішності дотримання зазначених стандартів є порівняно низькі показники соціально-політичної конфліктності прихильників телемарафону.

3) З огляду на повернення українського суспільства до стану суттєвого соціально-психологічного негативізму (з огляду на загальні установки щодо функціонування держави в усіх аудиторіях) телемарафон «Єдині новини» консолідує ту частину населення (дана гіпотеза потребує додаткових досліджень), яка має доволі високу впевненість у перемозі та позитивно ставиться до української влади.

Повністю матеріал див. тут

Читайте також: