uk

Про плани і головні цілі нової управлінської команди

Перед першим вересня у всіх ЗВО країни, як і в інших закладах освіти, відбуваються зібрання педагогічних та науково-педагогічних колективів, щоб «звірити годинники», перевірити готовність до нового навчального року, обговорити наступні плани й заходи.

Сьогодні відбувається сесія професорсько-викладацького складу КПІ ім. Ігоря Сікорського. Засідання проходить за участі деканів факультетів, директорів навчально-наукових інститутів, завідувачів кафедр.

А напередодні – ректор КПІ Анатолій Мельниченко дав інтерв’ю університетській газеті «Київський політехнік», в якому розповів про плани і головні цілі нової управлінської команди. Ось що він сказав про виконання головного завдання університету – готувати високоякісних фахівців для сьогодення і майбутнього України, а отже – про підвищення якості освітнього процесу:

– При оновленні освітніх програм слід намагатися досягти того, щоб вони не лише відповідали вимогам поточного моменту, але й озброювали випускників навичками адаптивності до подальших змін технологій у їхніх предметних галузях… Оновлення має відповідати і запитам стейкхолдерів, але стейкхолдер живе потребами сьогоднішнього дня. А ми маємо розуміти, якими будуть потреби ринку праці за кілька років наперед. Тому освітня програма має готуватися з випередженням і розумінням того, що технології змінюватимуться, а ми маємо вловлювати і передбачати нові тенденції. Можливо, проводити освітні форсайти: ми ж усвідомлюємо, що розвиток науки і техніки пришвидшується, а наші випускники мають бути запитані ринком праці й через роки після закінчення університету. Рятівним колом тут виступає фундаментальна складова підготовки, яка забезпечує інженерові високу адаптивність… Отже, якість освіти забезпечуватиметься її новітністю та фундаментальністю.

Ректор КПІ уточнив, що коли ми говоримо про освіту інженерну, то необхідна орієнтованість на практику, глибоке проникнення у високотехнологічний ринок праці. Тому варто поширювати практику викладання запрошених з бізнесу фахівців відповідних галузей. Запорукою підвищення якості є також періодичне оновлення навчально-методичної бази. Окрім того, потрібне постійне підвищення кваліфікації й удосконалення викладачів, підвищення рівня їхнього володіння іноземною мовою.

– Особливої ваги набуває впровадження в освітній процес штучного інтелекту, – зазначив Анатолій Мельниченко. – Процеси проникнення ШІ в будь-які сфери життя є невідворотними. В освіту – також. Чекатимемо, що щось там відбудеться без нас, – програємо. Тож мусимо напрацьовувати лідерські позиції, вчитися, як імплементувати ці технології в нашу освітню діяльність… Наш випускник має бути спроможним використовувати штучний інтелект у своїй діяльності як ефективний інструмент. ШІ – це потужний помічник, а не замінник знань, навичок і компетентностей.

Повністю інтерв’ю можна прочитати за посиланням.

Читайте також: