26 листопада в Укрінформі відбулася презентація результатів Національного тесту з медіаграмотності, який цьогоріч об’єднав понад 76 тисяч українців.
У 2024-му році тест відбувся вже втретє. Ініціативу започаткував Національний проект з медіаграмотності «Фільтр» Міністерства культури та стратегічних комунікацій. Цьогоріч партнерами проведення тесту стали ПРООН в Україні за фінансування уряду Японії, IREX та Zinc Network.
Тест складається з 25 питань і охоплює п’ять важливих тематичних блоків, а саме: достовірність та вплив інформації, соціальні мережі, етичну поведінку та взаємодію з контентом, навички фактчекінгу та кібербезпеку.
За словами керівника Національного проекту з медіаграмотності «Фільтр» Ольги Кравченко, цьогоріч у період із 17 по 31 жовтня в медіатесті взяли участь 76 323 учасників та учасниць. З них 45 104 людини залишили свою персональну інформацію, що стало основою для аналізу результатів тесту.
«Ми намагалися зробити так, щоб питання були максимально практичні та наближені до життя. Орієнтувалися на звичайного користувача», — зазначила керівниця «Фільтру».
У свою чергу, директорка департаменту інформаційної політики та інформаційної безпеки Міністерства культури та стратегічних комунікацій Ганна Красноступ підкреслила, що Україна вже третій рік поспіль проводить цей масштабний тест, маючи унікальний досвід, який викликає інтерес у багатьох інших країнах: «Медіаграмотність є ключовою навичкою для нашої безпеки, ментального здоров’я та перемоги. Національний тест з медіаграмотності підсвічує нам, в якому напрямі ми маємо рухатись».
У 2024 році кількість українців, які повністю завершили тест, збільшилась у 5,5 разів порівняно з минулим роком. Серед них 77% становлять жінки, а 23% — чоловіки.
Понад 60% учасників тестування — це молодь віком до 35 років.
Загалом понад 46% мають високий показник медіаграмотності. При цьому, найкращі результати продемонстрували особи віком від 20 до 29 років.
Читайте також: