Старший науковий співробітник Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т. Рильського НАН України, член-кореспондент Національної академії мистецтв України Сергій Тримбач спробував дати відповідь на запитання, як Україна, опинившись у центрі глобального катаклізму, може ефективніше, аніж це було досі, увійти в резонанс зі світовою спільнотою, ансамблем націй і культур, і яку роль у цих процесах може і повинна відіграти гуманітарна наука і мистецтво, зокрема кіно. Доповідач провів екскурс в історію кіномистецтва, починаючи від 20-х років минулого століття — відколи воно перетворилось на могутній засіб формування світогляду і психології мас.

— Апокаліптичні нарації дають змогу увійти в резонанс із міфологемами Західного світу, — зауважив Сергій Тримбач. — І останнє трагічне десятиліття дає нам не один приклад того.
Найпромовистіший — оскароносна стрічка Мстислава Чернова «20 днів у Маріуполі». У своїй промові Чернов зробив концептуальний посил: кіно формує спогади, а спогади формують історію. Це — прагнення документаліста впливати на історію, формувати її русло.
На думку науковця, в умовах комунікації культур, цивілізаційних блоків, власне людей і народів дуже важливо відрізняти, де правда, а де маніпуляції, і в цій ситуації роль гуманітарних наук як ніколи значуща. «На щастя, у нас з’являються молоді кінознавці, спеціалісти з медіа з дуже цікавими ідеями, які адекватно оцінюють і аналізують ситуацію, яка розгортається у світі», — додав Сергій Тримбач.
Фото Дмитра ШУЛІКІНА
Читайте також:
- Загальні збори НАН України: виступи, обговорення, доповіді
- НАН України: про досягнення,виклики та вектори розвитку
- Загальні збори НАН України: виступи, обговорення, доповіді. Щоб не стати країною, «Яка не справилася»
- Загальні збори НАН України. Інфраструктура майбутнього: для чого Україні власний синхротрон
- Водень у тренді
- Загальні збори НАН України. Вдосконалити законодавство
- Наука – оборонці
- Загальні збори НАН України: виступи, обговорення, доповіді. Спільна діяльність і завдання