uk

У Києві розпочався всеукраїнський освітній форум Альянсу українських університетів

Тема форуму – «Розвиток людського капіталу в контексті ринку праці». Подія зібрала представників університетів, бізнесу, громадських організацій та державних структур для обговорення ключових викликів ринку праці та ролі освіти у їхньому подоланні, ідеться у повідомленні Альянсу українських університетів.

Форум стартував із дискусії, присвяченої викликам залучення ветеранів, осіб з інвалідністю та дорослих, які не є активними на ринку праці. Обговорення розпочалося з ключового питання: чи варто виділяти ветеранів як окрему групу на ринку праці, чи їх слід інтегрувати на загальних умовах?

«Зрештою, ми знайшли точки дотику. Спільнота ветеранів все одно потрібна. Але важливо, щоб не вони змінювалися під суспільство, а навпаки — суспільство розуміло їхні потреби та адаптувалося до них», — підкреслила Уляна Кульчицька, модераторка першої панелі та заступниця ректора з питань управління персоналом УКУ.

Дискусія поступово вийшла за межі питання ветеранів і охопила ширший контекст інклюзивної освіти. Звучали думки про необхідність доступу до освіти не лише для молоді, але й для дорослих людей, осіб з інвалідністю та тих, хто потребує перекваліфікації.

«Сьогодні освіта має бути доступною для всіх — від молоді до людей старшого віку. Це не лише питання соціальної відповідальності — це потреба ринку праці, яка відповідає інтересам як роботодавців, так і всього суспільства», — зазначила Уляна Кульчицька.

Друга панель була присвячена темі штучного інтелекту та його впливу на сучасну освіту і ринок праці. Це одна з найактуальніших тем сьогодення, адже цифрові технології змінюють освітні практики та формують нові вимоги до компетенцій фахівців.

Спікери обговорили, як штучний інтелект може підтримувати освітній процес і розширювати можливості як студентів, так і викладачів. Але також ішлося про виклики: чи замінить ШІ викладача та які ризики несе цифровізація освіти?

«Спільний знаменник, якого ми досягли, — це розуміння, що ігнорувати штучний інтелект зараз не можна. Це вже не питання вибору, а реальність. Кожен викладач чи вчитель має ознайомитися з потенціалом таких інструментів, як чат GPT, і зрозуміти, як вони можуть допомогти у навчанні», — наголосив Артур Пройдаков, переможець Global Teacher Prize Ukraine 2021, виконавчий директор Освітня Фундація MriyDiy.

Більшість учасників дискусії погодилися, що штучний інтелект не замінить викладача, але змінить його роль. Педагог перестане бути лише джерелом інформації, адже ШІ здатен надавати її миттєво. Натомість викладач радше стане ментором, який допомагає студентам аналізувати інформацію та застосовувати її в реальному житті.

Перший день форуму завершився роботою у форматі «світового кафе», де учасники мали можливість поділитися власним досвідом, обговорити запропоновані рішення та напрацювати конкретні рекомендації.

Водночас сьогодні у KSE відкрилася фотовиставка, присвячена відновленню корпусів Сумського державного університету, зруйнованих російськими ракетними ударами, яка надалі буде експонуватися в усіх університетах Альянсу та асоційованих партнерів.

Завтра ж Форум продовжиться обговоренням проблеми розриву між знаннями випускників університетів і потребами ринку праці (Skills Mismatch), а також мікрокваліфікацій та професійної освіти.

Читайте також: