У міністерстві уже напрацьовують відповідний законопроєкт, розповів заступник міністра освіти і науки Микола Трофименко під час брифінгу 19 грудня, пише Українська правда.
Зокрема, у 2026 році Міністерство освіти і науки України планує продовжити об’єднання закладів вищої освіти з метою модернізації мережі, що підпорядковується відомству. В пріоритеті – приєднання філій вищих навчальних закладів до університетів
Як повідомив посадовець, мережа вищої освіти в Україні налічує 620 закладів (йдеться про державні, комунальні та приватні). Серед них:
- заклади вищої освіти;
- вищі військові навчальні заклади;
- заклади вищої освіти зі спеціальними умовами навчання;
- заклади фахової передвищої освіти, у яких є програми бакалавра;
- територіально відокремлений структурний підрозділ ЗВО;
- територіально відокремлений структурний підрозділ ЗВО зі специфічними умовами навчання;
- заклади післядипломної освіти;
- наукова установа (Київський Академічний Університет);
- заклади вищої духовної освіти;
- військовий навчальний підрозділ закладу вищої освіти;
- наукові установи, які здійснюють освітню діяльність лише на третьому рівні вищої освіти (аспірантура).
МОН планує об’єднати деякі заклади вищої освіти, щоб звузити цю мережу.
“Є у нас міста, де населення – 150 тисяч осіб і 8 університетів. Це багато. Опора і пріоритет – це сильні університети, ми їх підсилюємо з точки зору людського капіталу та технічного за допомогою програм світового банку”, – пояснив Микола Трофименко.
Насамперед увагу будуть приділяти філіям вищих навчальних закладів. У містах, де є відокремлені структурні підрозділи, вони мають приєднатися до місцевого університету, тому що розбудовуватись має сильний університет у цьому місті.
В майбутньому планують об’єднувати заклади вищої освіти, які перебувають у підпорядкуванні міністерств.
МОН має намір мотивувати університети до об’єднання інвестиціями в обладнання та створення кампусів університетів. У цих програмах можуть брати участь університети, в яких на денній формі навчаються не менше 5,5 тисячі студентів.
Читайте також:
- Людський капітал у повоєнному відродженні України
- Російсько-українська і Друга світова: контексти пам’яті
- Публічні інвестиції в науку: шанси й доцільність
- Що вивело українську школу системної аналітики у світову наукову еліту
- Як зробити міждисциплінарність реальністю?
- Штучний інтелект в освіті
- Нова парадигма керування світлом і радіохвилями
- Злочини проти довкілля очима науковців: екоцид та інші види і як їх розрізняти
- Відомі-невідомі клітини, які захищають життя
- Від черкаської школи до Ватикану
