Сьогодні кожен українець розуміє цінність робітничих професій для відбудови країни. Попри війну МОН продовжує розвивати, оновлювати і вдосконалювати систему профтехосвіти. Крім того, розвиток конкурентоспроможності професійної освіти є одним із пріоритетів у Програмі з відновлення України. Адже саме майбутні випускники профтехів будуть найактивніше залучені до відбудови України і подальшого розвитку її економічного потенціалу.
Досягнення професійної освіти у 2020-2021 році
- Схвалено Концепцію Державної цільової соціальної програми розвитку професійної (професійно-технічної) освіти на 2022-2027 роки, що передбачає створення умов для якісної підготовки кваліфікованих кадрів у закладах професійної освіти згідно з пріоритетами державної політики, орієнтованої на розвиток та самореалізацію особистості, її участі та інтеграції в суспільне життя, а також рівного доступу до професійної освіти.
- Змінено розмір академічних та іменних стипендій учнів професійної освіти у понад 2,5 рази. Тепер розмір стипендії становить 1250 грн.
- Підписано фінансову угоду між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо створення Центрів професійної досконалості. Заклади професійної освіти отримають 58 млн євро. На ці кошти профтехи розбудують інноваційні осередки, які стануть платформою для взаємодії між закладами, бізнесом, владою та громадянами.
- Затверджено порядок визнання в Україні професійних кваліфікацій, здобутих в інших країнах. Особи, які дістали професійні кваліфікації в інших країнах, можуть підтвердити їх в Україні, подавши заяву до компетентного органу. До заяви обов’язково потрібно додати документ про присвоєння професійної кваліфікації та/або документ про відповідну освіту.
- Відновлено щорічну основну відпустку (42 дні) педагогічних працівників навчально-методичних (науково-методичних) центрів (кабінетів) професійно-технічної освіти.
- У межах затвердженого Указу Президента «Про пріоритетні заходи щодо розвитку професійної (професійно-технічної) освіти» створено Раду з питань розвитку професійної (професійно-технічної) освіти як консультативно-дорадчий орган при Президентові України. Відбулось два засідання Ради, під час яких розглядалися питання фінансування у сфері професійної освіти, зокрема зміни підходів до фінансування галузі, перспектив збільшення розміру оплати праці педпрацівникам, оновлення механізму формування державного замовлення на підготовку кваліфікованих робітників тощо.
- Створено 111 навчально-практичних центрів. Навчально-практичні центри – це частина приміщень закладу професійної освіти з новим обладнанням та технікою, де проводять практичні заняття, а дорослі підвищують кваліфікацію або перенавчаються.
- Проведено комунікаційні кампанії «Ми змінюємось», «Тест-драйв професій для дівчат». У межах кампаній створено постери, відеоролики, запущено рекламу на радіо та в соціальних мережах. Зокрема, відео в Tik-Tok набрало понад 3 млн переглядів.
- 21 тис. учнів закладів П(ПТ)О взяли участь у дослідженні рівня задоволення здобувачів освіти якістю освітніх послуг.
Досягнення 2022 року
- Внесено зміни до Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту», у якому передбачено можливість здобуття профтехосвіти без повної загальної середньої освіти та незалежно від місця реєстрації. Крім того, передбачено безоплатне отримання другої робітничої професії.
- Унів та викладачів професійної освіти внесли до переліку осіб, які не підлягають призову на військову службу під час мобілізації. Таке рішення допоможе уникнути зриву навчального процесу та практичної підготовки в закладах освіти, а також сприятиме наповненню ринку праці кваліфікованими робітниками.
- Уряд схвалив розпорядження щодо підписання угоди між МОН, УФСІ та німецьким банком KfW, в межах якої 20 млн євро планують виділити на створення центрів професійної досконалості в закладах професійної освіти. Центри професійної досконалості стануть освітніми осередками з висококваліфікованими педагогами та управлінцями, а також інклюзивними приміщеннями, де зможуть здобувати професійну освіту учні та дорослі.
- Затверджено правила внутрішньої академічної мобільності учнів закладів професійної освіти під час воєнного стану. Відтепер учні можуть продовжити навчання в інших профтехах, водночас отримавши документ про професійну освіту того закладу, де вони навчалися. Для цього потрібно укласти угоду про співпрацю між закладами.
- Оновлено Типові правила прийому до закладів професійної (професійно-технічної) освіти України, у яких передбачена можливість подання документів для вступу до закладу професійної освіти через електронний кабінет та подання виписки з Реєстру документів про освіту ЄДЕБО (у разі відсутності документів про освіту).
- Спрощено процедуру затвердження регіонального замовлення під час воєнного стану. Відтепер регіональне замовлення не погоджуватимуть з регіональними радами професійної освіти, а зміни до нього затверджуватимуть лише за поданням місцевих департаментів освіти і науки.
- Запущено візуальну комунікаційну кампанію щодо вступу до закладів профосвіти «Приклади руку до…» та іміджеву комунікаційну кампанію «Все працює завдяки нам». Мета останньої – змінити ставлення підлітків та дорослих до професійної освіти. Кампанія містить 8 історій молодих випускників профтехів, які розповідають про свій шлях до професії, її цінність та значення.
Читайте також:
- ПЕРЕМАГАТИ ВОРОГА І ЛІКУВАТИ «РАНИ ВІЙНИ»
- ЗБЕРЕГТИ ЕНЕРГІЮ, ВРЯТУВАТИ ДОВКІЛЛЯ
- І ТЕПЛО ДЛЯ ТИЛУ, І БОРЩИК ДЛЯ ЗСУ
- ІННОВАЦІЙНА ТРАНСФОРМАЦІЯ УКРАЇНИ — ІНВЕСТИЦІЯ У СТАБІЛЬНІСТЬ ЄВРОПИ
- ЯКЩО СТУДЕНТИ НЕ МОЖУТЬ ВИЇХАТИ ЗА КОРДОН…
- ІННОВАЦІЙНА ТРАНСФОРМАЦІЯ УКРАЇНИ. «SIKORSKY CHALLENGE 2022»
- ЗІГРІТИСЯ ВЗИМКУ
- КРИМСЬКИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ФОРУМ:оцінки сьогоднішнього, бачення майбутнього