uk

Підсумки реформи професійної освіти: цьогорічні зміни на законодавчому рівні та на місцях

23 грудня 2021 року відбувся прес-підхід щодо підсумків реформи професійної освіти. Учасники розповіли про цьогорічні зміни на законодавчому рівні та на місцях. Спікери також презентувати концепцію та проміжні результати комунікаційної кампанії «Ми змінюємося».

«Щоб підсумувати результати змін у професійній освіті, а також позбавити сферу стереотипів, ми запустили комунікаційну кампанію “Ми змінюємося”. Наша ціль – показати, як ми виросли за останні кілька років, адже тепер профтехи – це місце, де учень може отримати професію мрії та не сумніватися в подальшому працевлаштуванні. У межах кампанії ми запустили діджитал-рекламу в Instagram, Facebook, Tik-Tok і Youtube. Тільки в Tik-Tok ми набрали 2,6 млн переглядів. Крім того, ми звернулись до суспільства через кращі радіостанції країни та розповіли про переваги навчання у профтехах на прикладі двох випускників: Ясі та Стаса. За тиждень реклами вже маємо близько 4 млн прослуховувань», – зазначив заступник Міністра освіти і науки Ігор Гарбарук.

Учасники обговорили головні перемоги реформи професійної освіти 2021 року. Серед них Президентський Указ «Про пріоритетні заходи щодо розвитку професійної (професійно-технічної) освіти», створення 63 навчально-практичних центрів і 30 освітніх стандартів.

«Цьогоріч місцевий бюджет на професійну освіту складав близько 800 млн гривень. Це видатки на ремонти закладів, зарплати працівникам та стипендії учням. У 2022 році ми заклали близько 1 млрд грн на профтехи. Важливо, що частина грошей піде не тільки на утримання закладів, а й на розвиток, зокрема створення інклюзивного та зручного освітнього середовища», – підкреслила директорка Департаменту освіти та науки Київської міської державної адміністрації Олена Фіданян.

Директорка також зазначила, що відбувається активна передача закладів із державної у комунальну власність. Лише у Києві передано 18 закладів професійної освіти під місцеве управління, це є одним із найкращих показників країни. Така передача зумовлена тим, що місцеві управлінці краще знають економічні особливості та ринок праці регіону, тому зможуть ефективніше керувати профтехами, враховуючи інтереси та потреби стейкхолдерів.

«Ми змогли реалізувати зміни завдяки пілотному проєкту, який дозволив міським громадам частково фінансувати профтехи та розпочав процес децентралізації в освіті. Тепер наші випускники працюють у кращих ресторанах Києва, як-от Авалон. Ми мріємо, щоб про зміни дізналися люди, адже якісне навчання в закладах професійної освіти – це не міф, а повноцінна реальність», – прокоментувала директорка Київського вищого професійного училища швейного та перукарського мистецтва Наталія Горбатюк.

На заході був присутній випускник Київського вищого професійного училища швейного та перукарського мистецтва Єгор Линник, який розповів про вибір професії кухаря, поділився історією кар’єрного успіху та своїм прикладом спростував стереотипи про навчання у профтехах.

Читайте також: