uk

Що слід врахувати та чого уникати, подаючи заявку на участь у конкурсах Програми «Горизонт Європа»: поради Європейської комісії

Подання проєктної пропозиції в межах Рамкової програми «Горизонт Європа» – це складне завдання, яке вимагає ретельного планування, точного бюджетування та злагодженої співпраці з партнерами. Тож продовжуємо публікувати рекомендації та розповідати про типові помилки, яких слід уникати, у процесі підготовки та подання проєктних пропозицій у рамках Програми.

Отже, розгляньте шлях вашого проєкту до досягнення цілі – що слід врахувати:

  1. Чітко поясніть актуальність проблеми, на вирішення якої спрямований ваш проєкт, і чому її слід вирішувати саме зараз. Наведені аргументи повинні продемонструвати, чому проблема важлива і для кого.
  • Поясніть, яким чином запропоновані в межах вибраної теми активності матимуть довгостроковий вплив на ринок, промисловість, технології, навколишнє середовище або суспільство загалом.
  • Передбачте новизну дослідження та міждисциплінарний, мультидисциплінарний або трансдисциплінарний підходи.
  • Подумайте, який внесок ваш проєкт може зробити у досягненні очікуваних результатів та впливу, викладених у Робочій програмі «Горизонту Європа».
  • Поясніть, як ви будете виконувати юридичні зобов’язання. Ознайомтеся з Типовою грантовою угодою Програми «Горизонт Європа» на порталі Funding and Tenders і перегляньте відео, щоб дізнатися більше про юридичні зобов’язання.
  • Продемонструйте, наскільки консорціум підходить для реалізації вашого проєкту. Сюди входить: висвітлення відповідних можливостей організацій та осіб, які очолюють проєкт; добре структурований план управління проєктом; чіткий розподіл ролей; ефективні стратегії розповсюдження інформації та комунікації; підхід для зниження ризиків. Умови прийнятності встановлюють мінімальний розмір консорціуму, проте не встановлюють максимального. Однак слід пам’ятати, що пропозиція повинна бути легко керованою.

Чого не слід робити:

  1. не перефразовуйте Робочу програму. Перекладіть її у свою пропозицію;
  2. не забудьте чітко пояснити зв’язок між цілями, заходами в рамках проєкту та очікуваними результатами;
  3. не плутайте терміни «результати», «результати дослідження», «підсумки» та «вплив».

Результати – це те, що створюється під час реалізації проєкту (наприклад, ноу-хау, інноваційні рішення, алгоритми, докази доцільності, нові бізнес-моделі, політичні рекомендації, настанови).

Результати дослідження – це результати, отримані внаслідок діяльності, доступ до яких може бути наданий у вигляді наукових публікацій, даних або інших інженерних результатів і процесів, таких як: програмне забезпечення, алгоритми, протоколи та електронні блокноти.

Підсумки проєкту – це очікувані впливи/наслідки в середньостроковій перспективі від проєктів, підтриманих за певною тематикою. Результати проєкту повинні сприяти досягненню цих підсумків, зокрема, за допомогою заходів із розповсюдження та використання. Це може включати засвоєння, поширення, впровадження та/або використання результатів проєкту безпосередніми цільовими групами. Результати зазвичай з’являються під час або невдовзі після завершення проєкту.

Вплив проєкту – це ширший довгостроковий вплив на суспільство (включаючи навколишнє середовище), економіку та науку; вплив здебільшого проявляється через деякий час після завершення проєкту.

За інформацією, підготовленою Європейською комісією.

Читайте також: