Молоді науковці в пошуках ліків від старіння

Останні десятиріччя у науковому світі минають під знаком дедалі більшого інтересу до використання нанотехнологій і тих можливостей, що вони відкривають в галузях науки, інженерії та біомедицини. Унікальні фізичні властивості нанокристалів дають змогу успішно використовувати їх як носії для лікарських засобів, що значно полегшує їх напрямлену доставку в окремі клітини та має великі перспективи, зокрема при хіміотерапії онкологічних новоутворень.

Молоді вчені відділу наноструктурних матеріалів ім. Ю. В. Малюкіна: кандидат фізико-математичних наук Катерина Губенко, кандидат фізико-математичних наук Павло Максимчук, доктор фізико-математичних наук Владислав Семінько

Ще цікавіші нанокристали, які можуть не лише бути пасивними агентами для таргетної доставки ліків, а й брати активну участь у біологічних процесах всередині живої клітини. Такі нанокристали активно розробляють і досліджують в Інституті сцинтиляційних матеріалів НАН України у відділі наноструктурних матеріалів ім. Ю.В. Малюкіна, названого на честь його засновника, видатного науковця в галузі фізики наноматеріалів члена-кореспондента НАН України Юрія Малюкіна, який, на жаль, передчасно пішов із життя торік, але його ідеї розвивають учні та послідовники.

Докладно про результати роботи молодіжної наукової групи цього відділу, яка у своїх дослідженнях вирішила звернути увагу на новий і цікавий напрям у галузі нанобіоматеріалознавства, а саме на новий тип біологічно активних нанокристалів, які в науковій та популярній літературі отримали назву наноензими, або наноферменти – у статті, опублікованій на сторінках газети “Урядовий кур’єр” (№ 207 (7075)).

ЧИТАТИ ПОВНУ ВЕРСІЮ СТАТТІ