uk

В Україні побудували дорогу з використанням відходів вугільних станцій

В Україні побудували 900 метрів дороги в районі Бурштинської теплоелектростанції з використанням золошлаків — продукту згоряння вугілля.

Будівництво відбувалося за підтримки науковців. Дорожній науково-дослідний інститут ім. Шульгіна провів дослідження та випробовування золи у власній лабораторії. Вчені дійшли висновку, що асфальтобетони, виготовлені на основі золи винесення, не поступаються за якостями традиційним асфальтобетонам.

Проєкт будівництва дороги розробив державний інститут «Укрдіпродор» на основі рекомендацій інституту ім. Шульгіна. Реалізувала проект компанія «ДТЕК Енерго», передає ecopolitic.com.ua.

«Ми першими в Україні побудували дорогу із застосуванням золошлаків, це один із перших проєктів, що показують нашу трансформацію, — каже генеральний директор «ДТЕК Енерго» Ільдар Салєєв. — Ці 900 м дороги — «експериментальний зразок», який має показати, як можна ефективно утилізувати відходи вугільних станцій, будувати якісні та дешеві дороги та одночасно покращувати екологію».

В компанії зазначили, що процес будівництва такої дороги є цілком екологічним. Окрім того, проєкт може стати прецедентом для подальшого розвитку інфраструктури та застосування золи як замінника традиційних будівельних матеріалів.

У 900-метровій ділянці дороги використано 300 тонн сухої та вологої золи. Золу використано як в основі під асфальтобетонне покриття, так і в самому покритті: у нижньому шарі-основі — 25 % зволоженої золи, де вона заміняє пісок, а у верхньому шарі зола міститься у складі асфальтобетону — замість традиційного мінерального порошку, який значно дорожчий за відходи вугільних станцій.

Вартість проєкту становить 22 млн гривень.

Читайте також: